هوزینگ بلبرینگ چیست؟

در کاربری برخی از صنایع ، نیاز به نوعی پایه برای نگهداشتن از بیرینگ ها می باشد. که مهندسین و تولید کنندگان قطعات صنعتی نوعی از نگهدارنده های بلبرینگ را طراحی و تولید نموده که به هوزینگ بلبرینگ معروف اند. برای درک بهتر و دانستن این مطلب که هوزینگ بلبرینگ چیست؟ بهتر است ادامه ی این بحث را پیگیری نمایید. گروه صنعتی آریا شایگان نادین؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق تر از این محصول مهم و پرکاربرد، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می نماید.

هوزینگ بلبرینگ چیست؟

هوزینگ بلبرینگ (Bearing housing) درواقع یک قطعه ی فولادی دقیق و ایده آل برای نگه‌داری انواع بلبرینگ ها و یاتاقان هاست. این قطعه ی خاص به‌صورت پرس مونتاژ شده و در اشکال مختلف تولید می‌گردد. سطح بیرونی بلبرینگ و سطح داخلی هوزینگ کروی شکل هستند و طوری طراحی‌ شده‌اند که قابلیت خودمیزانی داشته باشند. ویژگی اصلی هوزینگ بلبرینگ این است که به‌صورت دوبلکس از هر دو طرف مهروموم‌ شده و اجازه ورود روغن، گردوخاک و … را به بین دو قطعه نمی‌دهد.

انواع هوزینگ بلبرینگ Bearing housing

هوزینگ بلبرینگ یک تکه

این محصول شامل یک عدد بلبرینگ به همراه هوزینگ می باشد که به صورت بسته بندی که کاملا آب بند می باشد ارائه می گردد.این نوع از هوزینگ بلبرینگ ها دارای جنسی آهنی و یا فولادی طراحی و ساخته شده اند که به صورت پرس شده ، مونتاژ گردیده و در انواع مختلف ارائه می شوند. و البته این نکته نباید فراموش شود که هوزینگ ها امکان خود میزانی خواهند داشت و این به دلیل کروی بودن سطح بیرون بلبرینگ و همچنین سطح داخلی هوزینک می باشد.

هوزینگ بلبرینگ ساده

این محصول برای نصب روی بلوک‌های قطعات طراحی‌شده‌اند. آن‌ها شایع‌ترین نوع هوزینگ به شمار می‌آیند و به‌طور گسترده‌ای برای انواع تجهیزات انتقال نیرو و ماشین‌آلات استفاده می‌شوند.

هوزینگ فلنج مربعی

هوزینگ فلنج مربعی دارای فلنجی مربعی شکل در زیر خود است. که می‌تواند به‌راحتی بر روی یک دستگاه با چهار پیچ و مهره نصب شود. با داشتن محل نصبی ساده، این نوع از هوزینگ به‌طور گسترده‌ای در صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

هوزینگ بلبرینگ بیضی شکل

این هوزینگ ها دارای فلنج های بیضی‌شکل هستند که می‌توانند به‌راحتی با دو پیچ بر روی یک ماشین نصب شوند. این نوع از هوزینگ بلبرینگ برای دستگاه‌هایی که فضای نصب یاتاقان محدود است و یا جایی که لازم است فاصله‌ی بین شفت‌ها کم باشد بسیار مناسب است.

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب آموزشی گروه صنعتی آریا شایگان نادین، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

YouTube
LinkedIn
Instagram
Telegram
WhatsApp
X

منو